Niezwykle ważny jest też profesjonalny strój, który zabezpieczy nas przez niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi i sprawi, że
jazda będzie komfortowa. Najpierw jednak nasz rower trzeba gruntownie wyczyścić i zakonserwować. Jeśli umyliśmy rower po minionym sezonie, a potem wstawiliśmy go w pozbawione wilgoci, nienarażone na mrozy miejsce, mamy gros problemów z głowy.
katastrofalne dla roweru jest trzymanie go np. na balkonie.
Każdy pojazd się zużywa. Jest to sprzęt jak każdy inny, zatem kiedyś coś się w nim musi zepsuć, zużyć, zetrzeć. Nawet jeżeli jeździmy samochodem rzadko może się okazać, że pewne części wymagają zmiany. Kiedy potrzebujemy wymiany pewnych
auto części dobrze jest zwrócić się do dobrego warsztatu, który te prace dla nas zrobi.
Wielkie pucowanie
Podczas czyszczenia i konserwacji roweru pomocne okażą się niektóre akcesoria rowerowe. Warto zakupić specjalny komplet szczotek, osobnych do czyszczenia ramy i kół, a innych do układu napędowego. Mają krótsze włosie o odpowiedniej twardości, które nie uszkodzi farby i zapewni dotarcie w trudno dostępne miejsca. Po usunięciu szczotką brudu myjemy
rower w wannie, pucując szczotką i rozcieńczonym płynem do mycia naczyń każde miejsce oprócz koronek wielotrybu i polewamy wodą. Następnie pozostawiamy pojazd w wannie, by spłynęła z niego woda, a na końcu wycieramy go ściereczką. Oddzielnie czyścimy łańcuch – możemy albo zdemontować go i włożyć do szklanego pojemnika ze specjalnym płynem, albo skorzystać z maszynki do czyszczenia
łańcucha.
Przerzutki wyczyścimy szczoteczką z krótkim włosem – początkującym majsterkowiczom, radzimy unikać ich rozkręcania – lepiej zrobić to w serwisie.
Kontrolujemy stan techniczny
Gdy nasz pojazd został umyty i wysuszony, możemy dokonać jego oględzin by skontrolować, jakie
części rowerowe należy wymienić. Przede wszystkim sprawdzamy stan opon oraz hamulców, które gwarantują nasze
bezpieczeństwo. Linki od
hamulców i przerzutek nie mogą być urwane lub wygięte. Klocki hamulcowe muszą dochodzić równo do obręczy, nie spadać ani nie blokować koła. Stopień ich zużycia łatwo sprawdzić po tym, czy zauważalny jest fabryczny wzorek na klocku. Sprawdzamy, czy dokręcona jest kierownica,
siodełko oraz czy łańcuch rowerowy nie jest zardzewiały i nie ma zbyt dużego luzu. Zaleca się przyjąć zasadę, że
łańcuch wymieniamy co 1500-2000 km, sprawdzając podczas wizyty w serwisie przerzutki. Wreszcie, gdy rower dobrze wyschnie, należy nasmarować łańcuch, linki od hamulców i przerzutek, łożyska kierownicy oraz ramiona amortyzatora.
Trzeba obowiązkowo stosować do tego specjalne oleje i smary, które nabędziemy, odwiedzając sklep rowerowy.
Dodatkowe akcesoria rowerowe
Zgodnie z obowiązującymi przepisami konieczne do przewożenia dzieci są foteliki rowerowe – w sklepach ze sprzętem rowerowym mamy do wyboru ich bogaty asortyment. Możemy kupić standardowy fotelik montowany za siedzeniem rowerzysty (wersje do 15 i do 22 kg) lub montowany na ramie (do 15 kg), który zapewnia lepszy kontakt z naszą pociechą. Równie interesująca propozycją jest przyczepka lub tzw. wózek rowerowy, które lepiej chronią dziecko przed warunkami atmosferycznymi. Zajmują jednak dużo miejsca i są stosunkowo drogie. Odzież rowerowa to kolejne zagadnienie, które wbrew pozorom jest atrakcyjny nie tylko dla pań. Profesjonalna odzież zagwarantuje nam ciepło oraz wygodę jazdy, jest lekka, zbudowana z kilku warstw i atrakcyjna wizualnie -->--> link do sklepu . Bielizna wyprodukowana z surowców takich jak Thermolite czy Coolmax ułatwia naszej skórze wymianę powietrza, a zarazem zapewnia ciepło. Warto nabyć bluzę typu Polatec – w sprzedaży mamy do wyboru ich różne grubości. Spodnie z lycry wyposażone w specjalną wkładkę w kroku ochronią nas przed otarciami i zamortyzują wstrząsy, a kurtka kolarska np. z GoreTexu z wydłużonym tyłem zabezpieczy nas dzięki rzepom i gumkom przed wiatrem.
Przedstawiany
polecany tekst ma informacje, które omawiają ten temat, zatem jeżeli chcesz zgłębić temat - zapraszamy do nas!
Tak przygotowani do sezonu, możemy spokojnie wypatrywać wiosny.